Szick Sándor

3 dolog, amiért minden ingatlanértékesítőnek használnia kell a social mediát

2017. december 21. - szicksandor

28011015990_8ff191ee0f_b.jpg

Fontos és újszerű gondolattal kezdem! Ha nem figyelünk oda, akkor a fejlődő világ elrohan mellettünk. A XXI. század hipersebességű fejlődése alapjaiban változtatta meg a kommunikációs, kapcsolatépítő, értékesítési és marketing stratégiánkat is. És ha nem akarunk lemaradni, piaci pozíciót veszíteni, akkor ezeket figyelemmel kell kísérnünk, és alkalmaznunk is kell őket. Mert aki lemarad, kimarad.

A cserekereskedelem felbomlásával megváltozott minden. Kezdetben vala a címkiadás. Mennyire egyszerű dolgunk volt. Ültünk az irodánkban, betévedt a fáradt vándor, némi készpénzért cserébe a kezébe nyomtunk három címet, amiből kettő talán még aktuális is volt, és útjára bocsájtottuk. Az erősödő konkurencia felbukkanásával azonban el kellet kezdenünk hirdetni is. Ez többletmunkát és plusz kiadást jelentett, de legalább a hirdetési lehetőségek kiválasztásával nem kellett törődnünk. Elsétáltunk az Expresszhez és feladtuk a hirdetésünket, lévén nem volt igazán más lehetőségünk. De aztán jött egy mindent megváltoztató, világméretű járvány, melynek neve internet. Az internet segítségével kitárult a világ az értékesítők számára. Több hirdetési lehetőség, gyorsabb kommunikáció és információ átadás, egységesebb rendszerek. Aztán Mark azt mondta, hogy kérem, itt közösségeket lehet kiépíteni. Na, ez az a közösségépítés, amit neked is ki kell aknáznod.

1. Legyen arcod hozzá!

A közösségi média lehetőséget biztosít arra, hogy megmutasd magad. Régebben erre nem volt akkor szükség, voltak az "arctalan közvetítők", de ez már a múlté. Aki manapság ott akar lenni, fel akar építeni valamit, annak kell hozzá adni egy arcot, egy személyt, akihez kötődhetünk. A közösségi média térhódításával egyre jobban abba az irányba megyünk, hogy csak annak hiszünk, akit "ismerünk". És ehhez elég egy Facebook ismeretség, amikor látnak téged munkában, magánéletben, és posztolsz, véleményt alkotsz. Elhiszik, hogy létezel, és ezzel előnyre teszel szert. Hiszen tudod, ha nem vagy fenn a Facebook-on, akkor nem is létezel.

smilies-1607165_960_720.jpg

2. Saját követőtábor építése

Régebben nem volt más lehetőségünk, mint egy hirdetés feladása, és bíztunk benne, hogy a megfelelő ügyfél fogja meglátni a hirdetésünket. A social media lehetővé teszi, hogy saját, potenciális követő tábort építs ki, akik nyomon követik minden lépésedet, minden munkával kapcsolatos tevékenységedet. Sok különböző adat hangzik el, hogy hány követőtől érdemes komoly bázissal számolni. Van aki 1-2000 követőnél már a levegőbe csap, de vannak, akik ezt a számot 5000 környékére helyezik. Saját tapasztalat szerint minimum 1000 követővel kell rendelkezned, hogy kicsit is "mozogjon" a táborod, de 5000 követő már komoly erőt jelenthet. És gondoljunk csak bele, egy új ingatlanmegbízás, ami felkerül az oldaladra, és elkezdik osztani a követőid. Akár tízezres elérést is jelenthet, nem beszélve a pluszban használt, néhány ezer forintos havi költséggel járó kiemelésekről. Szinte tuti eladás! Hiszen tudod, ha nincs kiposztolva, akkor meg se történt.

leto_lte_s.jpeg

3. Globális marketing

A közösségi média, a fenn említett self brandingen és a közösségépítésen túl kiválóan alkalmas egyéb termékek, szolgáltatások hirdetésére is, mivel hihetetlen elérési lehetőségeket biztosít a számunkra. Ahogy az előző bekezdésben is említettem, akár erős követői tábor nélkül is, több tízezer embert tudsz elérni néhány ezer forintnyi hirdetéssel. És most képzeld el, hogy neked egyéb termékeid is vannak. Mert egy ingatlanközvetítő foglalkozhat hitelezéssel, lakástakarékpénztárral, értékbecsléssel, energetikai tanúsítvánnyal és még sorolhatnám.

communication-1542722_960_720.jpg

Tehát bármilyen terméked, szolgáltatásod a közösségi média segítségével rövid idő alatt több tízezer potenciális ügyfelet érhet el. És ne ragadjunk le a Facebooknál, mivel ott az Instagram, a LinkedIn, vagy amit te hasznosnak és szimpatikusnak találsz. Hiszen tudod, hogy van élet a Facebookon túl.

Látogass el honlapunkra, a www.szicksandor.hu-ra, kövess bennünket a szicksandor.blog.hu oldalunkon, hogy még több érdekes cikket olvashass tréningekről, motivációról, üzletről! Amennyiben pedig ötleted, témád, kérdésed van, keress minket a https://www.facebook.com/szicksandor oldalon.

A bejegyzés trackback címe:

https://szicksandor.blog.hu/api/trackback/id/tr4813456445

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása