Szick Sándor

Na, most akkor mit is csinálnak a sikeres emberek reggelente?

2017. november 21. - szicksandor

morning-2243465_960_720.jpg

Az utóbbi időben érdeklődve olvastam azokat a cikkeket, amelyek arról szólnak, hogy mit is csinálnak a sikeres emberek felkelés után. Gondoltam, elsajátítok egy-két tevékenységet, hátha alapon, mert azért ők mégis csak tudják. Elvégre sikeresek. Aztán kezdtem megzavarodni…

Rövid olvasgatás után egy kisebb káosz alakult ki bennem a reggeli teendőkkel kapcsolatosan. Nem elég, hogy több mint húsz különféle folyamatot tudtam összegyűjteni, de eljutottam arra pontra, amikor kissé megzavarodtam, mivel egy újság az egyik írásában ajánlott valamit reggelre, míg ugyanez az újság egy következő cikkében azt írta, hogy kerüljem el ezt a teendőt. Ezt követően már csak egy kérdés motoszkált bennem: “Mi van?”

Van olyan ami egyszer jó, egyszer nem? Néhány teendőnél többet nem lehet egy reggelbe bezsúfolni, tehát húsz, vagy esetleg annál is több kiváló teendő rengeteg. Ekkor gondoltam arra, hogy kipróbálom mindet, és amelyik beválik, azokat fogom alkalmazni. Így az alábbi lista nem a világ legsikeresebb emberétől van, de legalább valóban kipróbálta valaki őket. Én!

1. Meditálj

Talán furcsának hangzik, hogy ezzel kezdem, hiszen ha szavazásra bocsájtanánk, akkor ez nyerné meg a “Legnagyobb bullshit” versenyt ebben a témában. Sokáig én is így gondolkoztam. Aztán kipróbáltam. Hatalmas adottság, ha valaki napi öt vagy tíz percre el tudja csendesíteni az elméjét. Mint mondtam, eleinte én is kétkedve álltam a meditációhoz, és bevallom nagyon nehezen is ment. Nem tudtam rávenni az agyamat, hogy csak a légzésemre koncentráljak, össze-vissza cikáztak a gondolataim. Viszont mentálisan, és energia szinten is nagy segítség, ha valaki képes arra, hogy napi néhány percre elcsendesüljön. Én ezt jellemzően reggel szoktam csinálni, de nem egyből a felkelés után, mert akkor még rengeteg gondolat dobol a fejemben az előttem álló nappal kapcsolatban, így még képtelen vagyok rá. De akár egy fél óra elteltével, már el tudok vonulni 5-10 percre, és elcsendesedni. Nagyon nehéz feladat, de megéri!

ancient-1807518_1920.jpg

2. “Reggelizz úgy, mint egy király…”

Valószínű, hogy sokunkat az őrületbe kergettek gyerekkorunkban ezzel a mondással. Főleg azt, aki nem szeretett reggelizni. Viszont valóban van benne igazság. Egy bőséges, ám nem megterhelő, zöldségekben és legalább közepesen egészséges összetevőkben gazdag reggeli, plusz a megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék jól be tudja indítani a napot. Tapasztalat, hogy akik nem reggeliznek rendesen vagy egyáltalán nem, azoknak kicsit más lesz a munkabeosztásuk. Már fél 12-kor az ebéden jár az eszük, másra nem is tudnak koncentrálni, és izgatottan várják a menza nyitását. Ezáltal a délelőtti munkafolyamat, ami talán a legértékesebb idő, lerövidül és stresszessé is válik. Ellenben a reggeli energiát ad, és megnyújtja a délelőtti aktív időszakot. És evés közben ne a telefonodat nyomkodd, hanem tiszteld meg a reggelit és figyelj rá.

3. “Egy kicsi mozgás mindenkinek kell…”

Ki kell mondani, mi egy tohonya nemzet vagyunk és a többség messziről kerüli a sportot. A rendszeres sportolás aránya bizonyos korosztályoknál és társadalmi rétegeknél még a 20 %-ot sem éri el. Van egy mondás, hogy negyven alatt ajánlott, negyven felett kötelező a sport, de véleményem szerint jóval előbb el kell kezdeni. Mindenesetre a reggeli mozgás jó hatással van a napi aktivitásunkra. Ez lehet akár egy néhány perces torna, vagy futás, úszás, tulajdonképpen bármi, ami beindít testileg és lelkileg is. Kimutatások szerint a reggeli sportnak egész napra kiható pozitív hatása van.

boogey-board-1149949_1920.jpg

+1

Ne annak a rohadt telefonnak a nyomkodásával kezd a napodat! Kezd olvasással, de ez ne a Facebook legyen. Felkelés után olvass el néhány oldalt egy üzleti vagy motivációs könyvből, vagy egy jó, tartalmas cikket valamelyik magazinodból. Olvasással is hasonlóan keveset foglakozunk, mint például a sporttal, pedig egyaránt kell edzenünk a testünket, a lelkünket, és az elménket.

Tehát az én reggeleim így zajlanak. Amennyiben neked is bejönnek a fenn leírtak, akkor oszd meg velem. De ha más válik be, akkor azt is.

Látogass el honlapunkra, a www.szicksandor.hu-ra, kövess bennünket a szicksandor.blog.hu oldalunkon, hogy még több érdekes cikket olvashass tréningekről, motivációról, üzletről! Amennyiben pedig ötleted, témád, kérdésed van, keress minket a https://www.facebook.com/szicksandor oldalon.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://szicksandor.blog.hu/api/trackback/id/tr6813220629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása